Mulla on tunnetusti hyvä huumorintaju. Pidän hauskana asioita, jotka yleensä naurattavat viisivuotiaita.

Snögö siis tuli mun luokse kutakuinkin niin sisäsiistinä kuin sen ikäinen pentu voi olla. Pissat ja kakat tulivat  ulos tai pissa-alustalle kylpyhuoneeseen ja mä luulin joutuneeni pennunomistajien taivaaseen. No joo. Ensinnä mä huomasin, että likainen kylpyammeenalus (terveisiä vaan edelliselle vuokralaiselle) ei ole hyvä paikka koiranpennulle, ja toisena pakkanen alkoi paukkua ja Snögö kieltäytyi olemasta ulkona enempää kuin välttämätöntä... (Ilmeisesti ummetus on parempi vaihtoehto kuin kylmät varpaat.) Ja pian mä keräilinkin ah-niin-ihania ripulikakkoja pitkin kämppää.

No. Kovan työn jälkeen olemme taas siinä pisteessä, jossa Snögö käyttäytyy taas niin kuin vaaleanpunaiseen rusettiin puetun koiraneidin kuuluu... Mä tosin juhlin edelleen jokaista ulos osunutta pissaa ja kakkaa kuin lottovoittoa vähintään. (Ja niin juhlii muuten Snögökin: mamman kehut siitä, että vääntää tortut? Ollapa koira!) Eli terveisiä kaikille teille, jotka sanoitte, että koira on joko kolmen kuukauden iässä sisäsiisti tai ei ole sisäsiisti ollenkaan: huijasitte mua!

Sitten, hieman ristiriidassa edelliseen, vaipoista:

Erinnäiset henkilöt ovat ihmetelleet, kun ovat nähneet Snögiksellä vaipat. Mikä siisteyskasvatuksen tuhoava ympäristörikos! Tiedän, että muutkin ovat asiaan ottaneet kantaa, mutta komentoinpahan nyt omaltakin osaltani. Ensinnäkin, mä en laita Snögölle vaippoja "normaalioloissa", vaan ainoastaan silloin, kun vierailemme paikassa, joissa lattiolla pidetään käsinsidottuja persialaismattoja (arvo: se lottovoitto) tai jotain muuta yhtä koiranpennulle sopivaa. Toisena, mä kohtelen Snögöä aina samoin, oli sillä vaipat tai ei. Vaippahousukin pääsee ulos nii usein kuin tarve. Vaipat on vain varotoimi, sattuuhan sitä vahinkoja kaikille.. Laittamalla Snögölle vaipat mä en siis yritä välttyä visiitiltä pihalle vaan visiitiltä pesulaan.

Ympäristönäkökulma sitten... Joo, kymmenisen kertakäyttövaippaa kahdessa kuukaudessa (ja kaksi kuukautta tästä eteenpäin Snögöhän ei tarvitse vaippoja.. Eihän?) on tietenkin anteeksiantamatonta. Mä en kuitenkaan löytänyt lähimarketista Pampers for 4months old dwarf poodle-kestovaippoja, joten näillä mennään. Sitäpaitsi vakavasti ottaen, mä luulen että autolla hurauttelu 60 kilsaa eestaas yhden koirankakkavaipan pesua varten ei sekään olisi mitään varsinaista maailman pelastamista?

Joopajoo. Mä palaan asiaan, jos jossain elämäni vaiheessa mun huumorin taso nousee astetta ylemmäs. Siihen asti voitte kuvitellla, miten ratkiriemukasta mun ja mun koiravauvan yhteiselo on! :)