Aivan ensimmäiseksi haluaisin kiittää pikkuveljeäni, joka tässä päivänä muuanna tuli auttamaan siivouksessa. Apu oli todella tarpeen. Kiitos. Sen verran mun on kuitenkin pakko kysyä, että oliko  likaiset kengät välttämättä nostettava imuroinnin ajaksi mun tyynylle? Poikaparka taitaa olla tullut siskoonsa.

Ainakin Hesari, Iltis ja Koiramme-lehti julkaisivat tammikuun aikana kirjoitukset viime vuoden suosituimmista (=eniten rekisteröidyistä) roduista Suomessa. Sakemanni "romahti" kakkoseksi ja suomenajokoira valloitti ykkössijan takaisin itselleen. Suomenajokoiraa ei varmaankaan löydy mistään muualta maailmasta, mutta sakemanni on käsittääkseni koko maailman suosituin koirarotu? Yritin tarkistaakin asian, mutta "top 10 most popular breeds"-listan sijasta löysin ainoastaan "most dangerous"- ja "funniest names"-listat(Kuka haluaa antaa koiransa nimeksi "Noodle butt"?!). Ilmeisesti joka maassa ei tilastoida rekisteröintejä (tai rekisteröidä...) yhtä innolla kuin Suomessa - tai sitten mä en osaa käyttää Googlea. Joka tapauksessa. Onko joku muu samaa mieltä, että saksanpaimenkoiran on jopa hieman huolestuttavaa? En ollenkaan ihmettele niiden viehätystä, mutta jos on olemassa "helppoja jokamiehenkoiria", niin ne sakemanneja ne eivät ainakaan ole.

Villakoiria pidetään erittäin älykkäinä koirina, mutta niiden omistajista en sitten tiedä. Mulla on tapana jutella Snögölle lenkillä, ja olen viime aikoin huomannut ihmisten luovan muhun aika kummastuneita katseita. Onhan koiralle puhuminen vähän hassua, mutta en varmasti ole ainut, joka sitä tekee! Tänään (onneksi) tajusin, että katseet johtuvat siitä, että lumivallit tien reunoilla ovat kasvaneet niin korkeiksi, että vastaantulijat eivät näe Snögöä........

 

Ps.Katso http://animal.discovery.com/videos/dogs-101-poodle.html. Mua viehättää erityisesti kommentti pikkuvillisten ominaisuuksista 1:30:n kohdalla. :)