Ensimmäiseksi tärkein asia: hiustenkuivaaja löytyi, ja syyllinen oli se, ketä epäilinkin. Hän tosin syytti Siiriä...

Olen huomannut, että tiedän koirista ihan hirvittävän vähän, ja siksi olen viime aikoina yrittänyt haalia itselleni koira-aiheista kirjallisuutta (niin, yliopistolla kun ei saa lukea tarpeeksi...) siinä kuitenkaan erityisen hyvin onnistumatta. Opiskelijapohattana budjettini on kohtalaisen pieni, ja suunnistin siksi ensimmäiseksi kirjastoon. Valikoima oli kuitenkin luokkaa pari tiiliskiveä tyyliin "100 suosituinta koirarotua" sekä muutama koiran käyttäytymistä käsittelevä kirja suoraan 1940-luvulta... Sekä tietenkin yksi 20 sivun värikuvaläpyskä "Näin opetat koirasi tuhattaituriksi minuutissa" ja "Pupen seikkailut". Seuraava osoite tulee siis olemaan kirja(tai lemmikkieläintarvike-)kauppa, mutta edellä mainitsemastani syystä en haluaisi alkaa vinguttaa Visaa ihan umpimähkään. Nyt tarvitsisinkin siis vinkkejä: Mitä koira-aiheista kirjaa sinä suosittelisit koiraomistajalle, joka on kyllä elänyt arkea koirien parissa enempi vähempi koko elämänsä, mutta ei välttämättä ole uhrannut kovin monta syvempää ajatusta aiheelle? Melkein mikä vaan käy, mutta ei kiitos pennunomistajan oppaita tai mitään hirveän populistista aiheesta "Näin koulutat koirasi". Osaan kyllä opettaa koirani istumaan ja pissaamaan ulos. :)

Erästä aktivointia käsittelevää kirjaa(tämä kirja peräti 2000-luvulta) lukiessani muuten törmäsin tuttuun totuuteen, että koiraa ei saa päästää sänkyyn nukkumaan, sillä se romuttaa johtajuuden. Täytyy myöntää, että koin aikamoisen valaistumisen: "Totta kai, näinhän sen täytyy olla! Eiväthän johtajasudetkaan koskaan antaneet laumanjäsentensä nukkua sängyssään..." Ei, vakavasti ottaen, en tiedä onko asia eri esimerkiksi kovin paimennusviettisillä koirilla, mutta mun on vaikea kuvitella, että mun johtajuus jotenkin kärsisi siitä, että Snögö vetää lonkkaa mun vieressä... Ehkä parasta mennä selvittämään asia heti? Kerron sitten aamulla, pääsinkö sänkyyn asti vai patistettiinko mut lattialle nukkumaan. Hyvää yötä!

Ps. Snögö on nyt rokotettua myös raivotautia vastaan(jes, mun ei enää tarvitse pelätä, että mua joku ilta odottaa eteisessä punasilmäinen ja vaahtosuinen hirviöpuudeli!). Eläinlääkärin vaaka värähti 2900 grammaa.